Proces verbal ședința nr. 24311 din 11.10.2024

PROCES-VERBAL nr. 24311/11.10.2024

încheiat cu ocazia ședinței extraordinară de îndată a Consiliului Local al Comunei Mogoșoaia din data de 11.10.2024, ședință convocată de către primar.

Ședința se desfășoară la ora 13:00 la sediul Școlii Gimnazile nr. 1 Mogoșoaia din Șos. București-Târgoviște nr. 107.

La apelul nominal se constată că sunt prezenți în sală 13 consilieri (Andrei Amalia, Băiaș Costel, Chihai Roxana-Cristina, Dinu Gheorghe, Predeșel Nicolae, Vlad Constantin, Bobe Alin Petrișor, Cojocaru Iustin, Covaci Florin-Răducu, Diaconescu Victor-Adrian, Mihalache Mariana, Ienculescu-Popovici Felicia,  Iacoban Alexandru-Dumitru,1 consilier online (Vârtic Alin Călin) și absent (Pavel Aurel).

Se supune la vot procesul-verbal al ședinței anterioare, acesta fiind aprobat cu unanimitate de voturi.

Președintele de ședință supune la vot, ordinea de zi, aceasta fiind adoptată  cu unanimitate de voturi.

Președintele de ședință supune la vot, suplimentarea ordinii de zi, aceasta fiind adoptată  cu unanimitate de voturi.

Se trece la discutarea ordinii de zi.

  1. Proiect de hotărâre nr. 156 din 08.10.2024 privind aprobarea Planului de dezvoltare a serviciilor sociale la nivelul Comunei Mogoșoaia, acesta fiind adoptat cu unanimitate.
  • Proiect de hotărâre nr. 157 din 08.10.2024 privind atestarea apartenenței la domeniul public al Comunei Mogoșoaia cu destinația drum public a imobilelor identificate cu nr. cadastral 62386, nr. cadastral 62400, nr. cadastral 62470, nr. cadastral 62518, nr. cadastral 62590, nr. cadastral 62611 și nr. cadastral 64976 situate în intravilanul UAT Mogoșoaia, acesta fiind adoptat cu unanimitate.
  • Proiect de hotărâre nr. 158 din 08.10.2024 privind  anularea accesoriilor în cazul obligatiilor bugetare restante la 31 august 2024 datorate bugetului local al Comunei Mogosoaia de persoanele fizice si juridice, anularea cu 50% din obligatiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 în cuantum mai mic de 5.000 lei inclusiv și anularea cu 25% din obligațiile bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 în cuantum mai mare de 5.000 lei datorate bugetului local al Comunei Mogosoaia de persoanele fizice, acesta fiind votat cu 11 voturi pentru și 3 abțineri (Ienculescu-Popovici Felicia, Iacoban Alexandru-Dumitru și Cojocaru Iustin) din 14 consilieri prezenți la ședință.
  • Proiect de hotărâre nr. 159 din 08.10.2024 privind aprobarea Organigramei și a Statului de Funcții al aparatului de specialitate al primarului Comunei Mogoșoaia, județ Ilfov, precum și aprobarea Organigramei și a Statului de Funcții al Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor fără personalitate juridică din subordinea Consiliului Local al Comunei Mogoșoaia, acesta fiind votat cu 11 voturi pentru și 3 abțineri (Ienculescu-Popovici Felicia, Iacoban Alexandru-Dumitru și Cojocaru Iustin).

Se trece la discutarea proiectelor  suplimentare a ordinii de zi:

  1. Proiect de hotărâre nr. 161/10.10.2024 Privind aprobarea prelungirii duratei implementării Proiectelor finanțate în cadrul POR 2014-2020, potrivit prevederilor OUG 36/2023 cu modificările și completările ulterioare, acesta fiind adoptat cu unanimitate de voturi.

Privind punctul diverse:  Raportul Primarului Comunei Mogoșoaia și al echipei coordonatoare a lucrării Sectorul Zero Mogoșoaia, domnul primar Paul Mihai Nicu Precup, întreabă dacă a primit toată lumea raport. Susține că nu are rost să îl citească pe tot, însă va cita ceva din acesta.  …  ,, Această lucrare are drept scop prezentarea pentru noua administrație din cadrul UAT Comuna Mogoşoaia a lucrării „Sectorul Zero Mogoșoaia” („Proiectul” sau „Reajustarea Teritorială”), a obiectivului pentru care am inițiat lucrarea de reajustarea teritorială și a stadiului de implementare a acesteia.

Totodată, prezenta lucrare conține și recomandările noastre, în calitate de membri ai echipei care a inițiat și implementat Proiectul până în prezent în legătură cu modalitatea de continuare și finalizare a acestei lucrări de reajustare teritorială care reprezintă un proiect unic în România. Reajustarea Teritorială este un concept unic şi revoluţionar introdus prin Legea nr. 144/2019 , prin declararea utilităţii publice a lucrărilor de reconfigurare a parcelelor în vederea dezvoltării urbanistice a terenurilor agricole, în cazul în care nu se obţine acordul proprietarilor pentru schimbarea regimului juridic, economic sau tehnic cu modificarea geometriei, poziţionării şi suprafeţei parcelei.

Sintetic, reajustarea teritorială este o lucrare de interes public local realizată în vederea dezvoltării urbane a zonei implicate în Proiect, care are ca rezultat reconfigurarea parcelelor în vederea dezvoltării urbanistice a terenurilor agricole prin schimbarea regimului juridic, economic sau tehnic, cu modificarea geometriei, poziționării și a suprafeței parcelelor.

Reglementarea reajustării teritoriale a oferit o ocazie unică pentru dezvoltarea comunei Mogoşoaia, precum şi a judeţului Ilfov, respectiv a creat cadrul legal pentru consolidarea și dezvoltarea corectă, coerentă și durabilă a comunității urbane, precum și îmbunătățirea tuturor factorilor determinanți pentru calitatea locuitorilor comunei Mogoșoaia: locuri de muncă, acces la spații publice și circulații corect dimensionate și dotate, rețea de transport eficientă, spații verzi și de agrement, locuințe corect proiectate, identitate locală și atragere de investiții.

Astfel, în lista proiectelor prioritare – Very Important Projects – rezultată în urma procesului de prioritizare a proiectelor incluse în Strategia Județului Ilfov , au fost incluse şi proiectele: (A) Campus universitar ”University Medical City” (înființarea campusului dedicat sectorului cercetare, dezvoltare și inovare la Mogoșoaia) şi (B) Sectorul Zero.

În acest context, în scopul realizării acestei lucrări de utilitate publică, am adoptat:

(i)   Strategia de Dezvoltare Locală a UAT Mogoșoaia, ce a fost aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 27/12.04.2017, şi

(ii)  Strategia de Dezvoltare Urbană și Teritorială, ce a fost aprobată prin HCL nr. 778/29.04.2020, acestea implementând la nivelul comunei Strategia de dezvoltare a județului Ilfov pentru perioada anilor 2020-2030, care prevede dezvoltarea lucrării Sectorul Zero al comunei Mogoșoaia. Astfel, lucrarea de reconfigurare a parcelelor din extravilanul localităţii Mogoşoaia își are fundamentul în Strategia de Dezvoltare Locală a comunei Mogoșoaia și în Strategia de Dezvoltare Urbană și Teritorială, dar și în Strategia de Dezvoltare a Județului Ilfov, documentații cu impact semnificativ asupra viitoarei dezvoltări a regiunii.

În acest context, am iniţiat Reajustarea Teritorială pentru o suprafaţă totală de 1.168,51 ha teren agricol extravilan din cadrul UAT Mogoșoaia, suprafață denumită „Sectorul Zero” și delimitată după cum reiese din Memoriul Tehnic la HCL nr. 59/02.07.20212, astfel că lucrarea „Sectorul Zero Mogoșoaia” a fost inițiată ca un proiect care includea mai multe trupuri A, B, C, D şi E, fiecare urmând a avea funcţionalităţi distincte.

Menţionăm că necesitatea asigurării la nivel naţional a unei dezvoltări urbanistice coerente este subliniată şi prin HG nr. 42/2021 privind aprobarea „Programului de guvernare 2021—2024”, unde la pag. 7 se arată printre obiective faptul că: „Legislația va avea un capitol special pentru procedurile de comasare și/sau reajustare ale terenurilor, având drept scop constituirea unor noi intravilane sau extinderea celor vechi, astfel încât localitățile să poată beneficia de o proiectare urbanistică și arhitecturală modernă, după standarde de nivel european, care să permită realizarea de rețele edilitare și de transport local de tip smart city sau smart village. Obiectivul specific: realizarea modelului digital al terenului (DTM) și al suprafeței (DSM) cu acoperire totală de 50.000 km2, în 8 județe ale României”.

Prin urmare, lucrarea de reconfigurare a parcelelor/terenurilor agricole din extravilanul localităţii Mogoşoaia este aliniată atât strategiilor de dezvoltare locale şi judeţene, cât şi obiectivelor de dezvoltare la nivel naţional avute în vedere de Guvernul României la momentul iniţierii şi pe parcursul derulării Proiectului. Proiectul reprezintă, astfel, o măsură necesară pentru respectarea obligaţiei administraţiei de a urbaniza localitatea, în acord cu strategia la nivel judeţean, respectiv încadrarea în zona metropolitană Bucureşti.

O prezentare detaliată a conceptului şi scopului reajustării teritoriale, precum şi a operaţiunilor necesare pentru implementarea acestuia se regăseşte în Anexa 1 – „Prezentarea Lucrării de Reajustare Teritorială” la prezentul raport.

În esenţă, Reajustarea Teritorială presupune atât trecerea terenurilor din extravilan în intravilan, cât şi reconfigurarea spațială a parcelelor, astfel cum am detaliat în Anexa 1 la prezentul raport. Atingerea acestui scop necesită existenţa la dispoziţia autorităţii a unui minim de teren necesar lucrărilor edilitare publice, iar în cadrul lucrării Sectorul Zero Mogoșoaia acesta a fost definit ca fiind Procentul de Reajustare Teritorială, care a fost stabilit valoric la 39%, după verificări şi studii amănunțite. Cedarea de către proprietarii terenurilor vizate de Proiect a unui procent de 39% din suprafața terenurilor era necesară pentru ca autoritatea locală să poată pune la dispoziția proprietarilor şi locuitorilor UAT Mogoşoaia un spațiu apt a fi urbanizat în mod coerent, eficient şi durabil.

Obiectul procedurii de Reajustare Teritorială a fost conceput inițial pentru o suprafață totală 1.168,51 ha terenuri agricole situate în extravilanul UAT Mogoșoaia, suprafață denumită „Sectorul Zero” și care este delimitată după cum reiese din Memoriul Tehnic anexă la HCL nr. 59/02.07.2021.

Această suprafață a fost împărțită în 5 zone de interes, denumite Trupul A, Trupul B, Trupul C, Trupul D şi Trupul E, după cum funcțiunile disctincte alocate fiecărui trup (administrative, logistice şi de birouri, rezidențiale, recreative s.a.), pentru coerenta şi durabila urbanizare.

Pentru realizarea acestor operaţiuni, prin raportare la prevederile legale aplicabile , este necesar fie acordul proprietarilor, fie parcurgerea unei proceduri de expropriere, respectiv:

•    etapa acordului – care implică participarea proprietarilor vizați de lucrare care, dacă vor să participe la proiect, semnează declarații de renunțare la dreptul de proprietate cu privire la 39% din suprafața deținută, iar pentru restul de 61% din suprafață, care va rămâne în proprietatea acestora, semnează convenții bilaterale prin care sunt de acord să fie repoziționați de autoritate, terenul modificându-și forma, astfel încât să fie construibil, devenind poziționat în intravilan;  

•    etapa exproprierii care putea fi demarată, în temeiul art. 2 alin. (1) lit. s) din Legea nr. 255/2010, dacă proprietarii nu-și dau acordul pentru cedarea a 39% din suprafața deținută în zona proiectului, exproprierea fiind necesară pentru a se putea atinge astfel obiectivul reajustării teritoriale.  

Astfel, pentru pregătirea proiectului de reajustare teritorială, și realizarea acestuia prin acordul proprietarilor vizați, Consiliul Local Mogoșoaia a emis într-o primă etapă următoarele acte administrative:

(i)   Hotărârea Consiliului Local Mogoșoaia nr. 59/02.07.2021 privind aprobarea Documentației topo cadastrală – Documentație tehnică pentru reconfigurarea parcelelor în vederea dezvoltării urbanistice a terenurilor agricole prin schimbarea regimului juridic, economic sau tehnic cu modificarea geometriei, poziționării și a suprafeței parcelelor, de pregătire a terenului în Sectorul Zero, Comuna Mogoșoaia, județ Ilfov;

(ii)  Hotărârea Consiliului Local Mogoșoaia nr. 60/02.07.20215 privind aprobarea Regulamentului privind reconfigurarea parcelelor în vederea dezvoltării urbanistice a terenurilor agricole prin schimbarea regimului juridic, economic sau tehnic cu modificarea geometriei, poziționării și a suprafeței parcelelor și de pregătire a terenului în Sectorul Zero, Comuna Mogoșoaia, județ Ilfov în suprafață totală de 1168,51 hectare din cadrul unității administrativ – teritoriale Mogoșoaia, județ Ilfov;

(iii) Hotărârea Consiliului Local Mogoșoaia nr. 61/2.07.2021 privind împuternicirea unor reprezentanți ai Comunei Mogoșoaia în vederea semnării Convențiilor bilaterale cu proprietarii terenurilor în scopul reconfigurării parcelelor în vederea dezvoltării urbanistice a terenurilor agricole prin schimbarea regimului juridic, economic sau tehnic cu modificarea geometriei, poziționării și a suprafeței parcelelor și de pregătire a terenului în Sectorul Zero, Comuna Mogoșoaia, județ Ilfov.

Prin aceste 3 acte administrative, proprietarii vizați de Proiect au fost înștiințați despre Reajustarea Teritorială, oferindu-li-se informaţiile necesare şi instrumentele juridice pentru a-și putea exprima, în deplină cunoștință de cauză, dacă doresc acest lucru, acordul privind participarea la proiect/la procedura de reajustare, după cum prevede art. 2 alin. (1) lit. s) din Legea nr. 255/2010.

În continuare, pentru implementarea Strategiei pentru dezvoltare urbană și teritorială a Comunei Mogoșoaia și finalizarea lucrării Sectorul Zero al Comunei Mogoșoaia, întrucât unii dintre proprietarii ale căror terenuri erau afectate de lucrare nu au înțeles să susțină proiectul și să cedeze Procentul de Reajustare Teritorială (cota parte de 39%) din suprafața deținută în proprietate în zona impactată de proiect, respectiv nu au acceptat repoziționarea pentru restul de 61%, autoritatea a trecut la următoarea etapă prevăzută de art. 2 alin. 1 lit. s) din Legea nr. 255/2010, respectiv la etapa exproprierii.

Încă de la iniţierea Proiectului, respectiv din cadrul dezbaterilor aferente Strategiei de Dezvoltare Locală a UAT Mogoşoaia, precum şi pe parcursul derulării celorlalte operaţiuni pentru implementarea Proiectului, proprietarii parcelelor supuse Reajustării Teritoriale au manifestat un interes activ în implementarea Proiectului, procentul de participare la proiect, respectiv procentul proprietarilor care au participat încă din etapa acordului, fiind majoritar pe principalele trupuri ale Proiectului.

În prezent, situația proprietari cedenți vs. proprietari care au înțeles să solicite anularea sau suspendarea hotărârilor emise în vederea realizării Sectorului Zero este următoarea, conform tabelului anexat, cert este că Trupul A și B erau majoritari..peste 75%.

Litiigiile nu vor mai fi prezentate, le poate citi fiecare în parte, că sunt 10/5 pagini de litigii.

Întrucât numărul de consilieri juridici care își desfășoară activitatea în cadrul Primăriei Mogoșoaia este redus în raport de volumul de litigii în care Instituția Primarului, Consiliul Local Mogoșoaia ori Comisia Locală de fond funciar erau parte și care vizau, pe lângă hotărârile emise în legătură cu Proiectul, și alte acte administrative emise de autoritate, precum și complexitatea cauzelor și necesitatea de a beneficia de asistență juridică de specialitate, Consiliul Local Mogoșoaia a hotărât externalizarea serviciilor juridice de consultanță, de asistență și reprezentare a autorităților mai sus referite, în condiții favorabile autorității.

Astfel,  au fost încheiate contracte de asistență și reprezentare juridică cu una dintre cele mai importante societăți de avocatură din București (Popovici Nițu Stoica & Asociații), în condiţii extrem de avantajoase pentru UAT Mogoşoaia, respectiv pentru onorarii mai mici decât cele minimale recomandate de UNBR.

În cei peste 3 ani care au trecut de la inițierea litigiilor în anul 2021, s-a asigurat reprezentarea la aproximativ 350 de termene în cele peste 60 de dosare privind Sectorul Zero, astfel că decizia noastră de externalizare a serviciilor de asistență juridică și reprezentare a fost pe deplin justificată. situaţia detaliată a litigiilor înregistrate este prezentată în Anexa 4 la prezentul raport.

Și trec direct la concluzii și recomandări în vederea finalizării proiectului Sectorul Zero, știe toată lumea că de asta ați votat, unii împotrivă unii pentru, dar s-au scos Trupurile C,D, și E, au ramas Trupurile A şi B….. La data prezentului Raport, Proiectul este în curs de implementare pentru două dintre trupurile iniţiale ale acestuia, respectiv Trupurile A şi B, gradul de participare al proprietarilor vizaţi fiind ridicat, după cum urmează:

-Trupul A are 204 proprietari care au cedat și 75 de proprietari care trebuie expropriați;

-Trupul B are 50 de proprietari care au cedat și 30 de proprietari care trebuie expropriați.

Total proprietari care au formulat acțiuni  pe Trupul A au fost 19% și pentru Trupul B au fost 22.75%.

La data prezentului raport există consemnate sumele necesare finalizării exproprierii pentru aceste două trupuri – 13.279.230 lei – în contul de consemnări deschis la Banca Comercială Română SA. Este necesară păstrarea destinației acestor sume până la finalizarea tuturor litigiilor aflate pe rol cu proprietarii expropriabili din aceste două trupuri pentru a nu afecta soarta acestor litigii prin vulnerabilizarea apărării autorității și generarea de condiții care să determine în viitor încadrarea cheltuielilor cu proiectul la cheltuieli nejustificate. Adică dacă consumăm banii pe alte chestii și pierdem procesele după aceea că nu am avut bani, pot trece la nejustificate toate chetuielile de până acum.

Doamna Felicia-Ienculescu Popovici întreabă dacă nu s-au dat înapoi?

Domnul primar Paul Mihai Nicu Precup răspunde că sunt puși deoparte,acela este creditul. Creditul s-a dat înapoi. Din osânza primăriei s-au pus deoparte bani pentru expropieri, altfel nu aveam cum să continuăm procesele…

În  ceea ce privește litigiile aflate pe rolul instanțelor, din totalul proprietarilor vizați de lucrarea de reajustare teritorială în cadrul Trupurilor A și B există doi proprietari care au obținut o hotărâre definitivă prin care s-a dispus anularea în parte a HCL nr. 115/2021 și a HCL nr. 116/2021, pentru pozițiile la care sunt referite terenurile proprietatea acestora. Această soluţie nu împiedică însă implementarea Proiectului, pentru motivele pe care le-am arătat mai sus la secțiunea 3.2.4. Totodată, având în vedere soluțiile obținute în practică prin care instanțele califică hotărârile de expropriere ca fiind acte administrative individuale, astfel că efectele unei soluții de anulare se vor produce doar în raport de partea reclamantă din respectivul dosar, în raport de motivele de nelegalitate admise de instanţă,  implementarea proiectului nu va fi afectată nici de alte soluţii similare, din moment ce se vor putea emite cu respectarea prevederilor legale noi hotărâri de consiliu pentru completarea coridorului de expropriere cu terenurile excluse prin anularea în parte dispusă de instanţă în ce priveşte actele de expropriere.

Nu în ultimul rând, notăm din nou interesul Judeţului Ilfov în susţinerea acestui proiect încadrat în categoria VIP în strategiile de dezvoltare ale Județului Ilfov, interes reafirmat prin adresa nr. 28274/26.09.2024, adresă prin care preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov subliniază importanţa acestui proiect din perspectiva urbanistică pentru judeţul Ilfov. În concluzie, apreciem că, la data prezentului raport, lucrarea de reajustare teritorială Sectorul Zero Mogoșoaia este un proiect care poate fi finalizat prin continuarea procedurii de expropriere în Trupurile A și B. Solicităm noii administraţii, căreia îi aparţine decizia cu privire la continuarea Proiectului, să ia în considerare, în luarea acestei decizii cel puţin următoarele considerente:

  • necesitatea de a respecta decizia proprietarilor cedenți şi a acelora care au acceptat desfăşurarea şi implementarea Proiectului prin necontestarea actelor administraţiei emise cu privire la terenurile din Trupurile A şi B, deoarece aceştia sunt de acord să aibă o dezvoltare a comunității urbane  corectă, coerentă, fundamentată pe baze trainice și durabile;
  • susţinerea Proiectului de către Judeţul Ilfov şi necesitatea de a a sigura integrarea comunei Mogoşoaia în planurile integrate de dezvoltare a judeţului Ilfov şi în Zona Metropolitană Bucureşti;
  • alinierea Proiectului cu obiectivele naţionale de dezvoltare urbană coerentă;
  • interesul general al comunei Mogoşoaia de a preserva eforturile depuse în direcţia asigurării unei dezvoltări urbanistice corecte, durabile, integrate, eficiente şi coerente, precum şi de a continua dezvoltarea comunei Mogoşoaia într-o direcţie care corespunde interesului public superior al comunităţii;
  • soluția din dosarul nr. 10004/3/2022 de anulare în parte a HCL nr. 115/2021 în ce priveşte pozițiile unde se regăsesc terenurile părților ce au obținut-o nu impactează fundamental Proiectul, acesta putând fi continuat prin reincluderea în coridorul de expropriere a terenurilor excluse de instanța în urma adoptării unui hotărâri de către noul legislativ local a unei hotărâri cu acest obiect şi scop, ținând cont bineînțeles, de motivele de nelegalitate ce au deterninat pronunțarea hotărârii judecătoreşti;, nu a venit motivarea, poți să mai astepti motivarea cine stie cat.
  • iar dacă alte instanțe se vor pronunța sau motiva în mod diferit, opinăm că veți putea decide atunci cum veți proceda şi soarta Proiectului, dar acum, în starea actuală, este cert că Proiectul poate fi continuat, fiind viabil şi necesar comunității locale şi județene şi reprezentând un exemplu de bună administrație pentru celelalte comunități locale şi județene de la nivel național.

Asigurându-vă de întreaga considerație şi dorindu-vă succes pentru îndeplinirea mandatelor confirmate în urma votului exprimat de comunitatea locală, ne exprimăm speranța că lucrarea prezentă vă ajută în luarea celei mai bune decizii pentru comunitatea locală şi județeană.

Vă adresez aceste cuvinte pentru că foarte mulți dintre cei prezenți aici veți fi consilieri și în viitorul consiliu, iar pentru cei ce vor veni noi în treaba asta  este la dispoziția lor documentul acesta ca să poată să decidă în consecință. Părerea mea rămâne că Sectorul Zero este un proiect ca niciunul altu, greu de făcut, trebuie să vreți să îl faceți, dacă vă hotărâți să îl faceți și cred că dacă vă hotărâți să îl faceți chiar merită făcut ceea ce îl face și un exemplu de bună practice, ceea ce îl face și foarte greu, foarte important, bun și stufos, iar pentru derularea acestui proiect este nevoie de o conlucrare a tuturor partidelor din comunitatea locala care alcătuiesc  consiliului local. Practic diferența este dacă vrei să ai o dezvoltare cum este în livadă,  pe alea 3 străzi de 3 metri unde nu este lăsat loc pentru școli pentru drumuri, stati de apă, politie, dispensar. Acest sistem este aplicat în toata lumea aceasta, recomandat de Banca Mondială, decizia rămâne la viitorul consiliul și la viitorul primar. Sper ca pe numele lui sa se facă  chestia asta si  care sa ramana in dezoltarea Mogosoaiei. Având o ocazie unică. Domnul  Iacoban menționează că nu a vorbit domnul primar în raport despre suspendări..

Domnul primar Paul Mihai Nicu Precup răspunde că sunt menționate… că este un raport în baza lucrurilor întamplate, am spus unde am pierdut am pierdut, unde am câștigat am câștigat,  acum sa luam fiecare virgula și să ne dam cu părerea fiecare cum să scriem fiecare ….din ce scrie aici, 99% este rezultatul unor sacțiuni ale unor instanțe, ale unor prefecturi nu este pe presupune, și să deschidem o discuție pierdem timpul, decât dacă vreți să îmi dați peste nas.

Domnul Dinu Gheoghe întreabă expropierea este obligatorie de primărie?

Domnul primar Paul Mihai Nicu Precup răspunde nu există altă modalitate de a face reajustarea teritorială decât prin expropiere .

Domnul Dinu Gheoghe întreabă la ce preț este expropierea?

Domnul primar Paul Mihai Nicu Precup răspunde conform legii. Marea majoritate a celor care nu au cedat, au vrut sa împiedice proiectul nu au avut mare lucru de pierdut.. au fost foarte puțini care au zis da pentru care s-au căutat soluții..dar cei care au dat în judecată au făcut ca să nu se facă proiectul. Dacă nu se face proiectul, să fie sănătoși, să își pună grâu pe el, poate porumbul este mai benefic, nu vor sa între să fie sănătoși, eu nu am mai pomenit decât în locul acesta oameni care să se opună băgării terenului în intravilan, mi s-a părut și cusut cu ață albă toată treaba pentru că dacă nu vrei decât să blochezi un proiect, nu s-a vrut nu pot eu să mă pronunț, ce a a fost în mintea fiecăruia  și dorința fiecăruia.

Domnul Dinu Gheoghe menționează că are teren si domnul Pavel acolo

Domnul primar Paul Mihai Nicu Precup răspunde bineinteles, ca are, acesta  a votat in prima sedinta de la care a pornit toate procesele acestea, a votat impotriva pentru ca s a exprimat foarte clar ca nu este avantajos pentru el ca este în conflict de interese, sunt curios cum se soluționează și treaba asta. Toată tărășenia aceasta a plecat de la el, dacă el se abținea trecea.

Domnul Cojocaru Iustin menționează că a citit raportul și că a văzut ca sunt detaliate situații din acest proiect, dar nu a văzut nimic despre proiectul canalizarii din livada.

Domnul primar Paul Mihai Nicu Precup întreabă daca a citit titlul?

Domnul Cojocaru Iustin susține că l-a citit și că ne puteți da niste termene despre canalizarea din livadă..Care sunt perspectivele despre viata lor? Daca domnul primar nu a vorbit nimic…

Nemaifiind alte probleme de dezbătut, președintele de ședință declară lucrările închise.

    PREȘEDINTE DE ȘEDINȚĂ                                         SECRETAR GENERAL,     COSTEL BĂIAȘ                             

Actualizat la:
6 noiembrie 2024

Sari la conținut