Anunț concurs recrutare FP Ex 07.10.2024

                                                                                                          Nr. 20398/30.08.2024

                                                                 A N U N Ț

În baza dispozițiilor art. VII alin. (2) lit. a) din  Ordonanţa de urgenţă nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene  cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu dispozițiile art. VII alin. (7)/XI din Ordonanţa de urgenţă nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare,

Instituția Comuna Mogoșoaia

organizează concurs de recrutare pentru funcția publică de execuție vacantă de consilier juridic, clasa I, grad profesional principal din cadrul Compartimentului Autoritate Tutelară – 1 post.

DATA, ORA ȘI LOCUL DESFĂȘURĂRII PROBEI SCRISE: 07.10.2024, ora 12:00, la sediul instituției Comuna Mogoșoaia, situat în șos. București-Târgoviște, nr.138, județul Ilfov.

ETAPELE DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI:

1.  Verificarea eligibilității candidaților: se realizează în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere  a dosarelor de concurs;

2.  Proba scrisă – în data de 07.10.2024, ora 12:00 și constă în redactarea unei lucrări;

3. Proba interviu – data și ora interviului se afișează odată cu rezultatele la proba scrisă, cu încadrarea în termenul de maximum 8 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului probei scrise.

CONDIŢII  DE PARTICIPARE:

Cadidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din O.U.G.                            nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și anume:

  1. are cetăţenia română şi domiciliul în România; 

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit; 

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi; 

d) are capacitate deplină de exerciţiu; 

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii; 

 f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice; 

g) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei; 

 h) nu i-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii; 

i) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru

motive disciplinare în ultimii 3 ani; 

j) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică. 

CONDIȚII DE OCUPARE A POSTULUI:

  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: 5 ani;
  • durata timpului de muncă: 8 ore/ zi, respectiv 40 ore/săptămână.

PERIOADA ȘI MODALITATEA DE ÎNSCRIERE LA CONCURS:

  • Dosarul de înscriere la concurs se depune în termen de maximum 20 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituției Comuna Mogoșoaia şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, respectiv în perioada 30.08.2024 – 18.09.2024, în intervalul orar 09.00-16.00, de luni până joi și vineri, în intervalul orar 09.00-12.00.
  • Modalitatea de înscriere la concurs:
  • Dosarul de concurs se depune personal de către candidat la registratura generală a instituției Comuna Mogoșoaia, situată în șos. București -Târgoviște, nr.138, județ Ilfov;
  • Dosarul de concurs se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat;
  • Dosarul de concurs se poate transmite în format electronic la adresa de email primaria@mogosoaia.ro.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Dosarele de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de instituția Comuna Mogoșoaia în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al instituției Comuna Mogoșoaia, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS:

  1. formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023 (se pune la dispoziţie candidaţilor din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, la registratura instituției;
  2. copia cărții de identitate;
  3. copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, după caz*;
  5. copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea  unor competenţe specifice, după caz;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;                                          
  7. cazierul judiciar**;
  8. declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  9. declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
  10. curriculum vitae, modelul comun european.

*Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa  nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la  art. 137 lit. e) din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

**Cazierul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

  • Adresa de corespondență: Instituția Comuna Mogoșoaia, cu sediul în șos. București-

  Târgoviște, nr.138, județ Ilfov.  Telefon: 021.351.66.92, fax: 021.351.66.95.

   E-mail: primaria@mogosoaia.ro

  • Persoana de contact: Mirela PINTILIE, consilier, Compartimentul R.U, Salarizare și Arhivă
  • Afişat astăzi,  30.08.2024, ora 10: 00, la sediul  și pe site-ul instituției Comuna Mogoșoaia

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ:

  1. Constituția României, republicată;

Tematică: Constituția României, republicată;

  • Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

Completări: Titlul V, titlul VI şi titlul VII ale părții a III-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului             nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematică: Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematică Completări: Titlului V- capitolul III şi capitolul IV, titlul VI şi titlul VII ale părții a III-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematică: Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematică: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Legea nr. 287/2009, privind Codul Civil al României, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Tematică: Cartea a III-a – Titlul VI și Titlul VII din Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil al României, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

  • Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă republicată, cu modificările și completările ulterioare;

Tematică: Cartea I și  Cartea II din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă republicată, cu modificările și completările ulterioare;

  •   Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.

Tematică: Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare, integral.

ATRIBUȚIILE STABILITE CONFORM FIȘEI DE POST:

– reprezintă interesele autorității administrației publice locale în fața instanțelor de judecată de orice nivel, cu respectarea prevederilor legale, în acest scop asigură asistența juridică în cauzele aflate pe rolul instanțelor judecătorești în care figurează ca parte Comuna Mogoșoaia;

– reprezintă și apără interesele Consiliului Local Mogoșoaia și ale instituției primarului Comunei Mogoșoaia, a Comisiei Locale de Fond Funciar în cauzele aflate pe rol la instanțele de judecată pentru care nu au fost  încheiate contracte  de asistență și reprezentare juridică;

–  studiază dosarele aflate pe rol și ține evidența acestora și a termenelor;

–  participă la sedințele de judecată;

– întocmește cererile de chemare în judecată și le transmite către instanța competentă împreună cu documentația necesară, apeluri, recursuri, întâmpinări, cereri reconvenționale și, în general, orice înscrisuri prin care se asigură apărarea intereselor administrației publice locale în litigiile deduse judecății în termenul legal;

exercită căile legale de atac pentru apărarea domeniului public și privat al comunei, a drepturilor și obligațiilor cu caracter patrimonial și a altor drepturi și obligații legale;

– preia de la compartimentele de resort documentele necesare susținerii cauzelor și, după caz, solicită acestora puncte de vedere formulate în scris cu privire la aspectele de specialitate ale litigiilor;

– soluționează contestațiile care au ca obiect acte administrative emise de comună în regim de putere publică, verifică forma și conținutul acestora, termenele de depunere;

– informează Primarul Comunei Mogoșoaia cu privire la conținutul hotărârilor instanțelor judecătorești în care Comuna Mogoșoaia, Comisia Locală de Fond Funciar, Consiliul Local a fost parte procesuală și atunci când este necesar depune toate diligențele pentru punerea în executare a acestora;

– transmite spre executare hotărârile judecătorești definitive compartimentelor de resort; 

– solicită investirea cu titlu executoriu a hotărârilor judecătorești rămase definitive;

– comunică hotărârile judecătorești compartimentelor interesate;

– coordonează și supraveghează activitatea avocaților și societăților de avocatură cu care instituția Comuna Mogoșoaia are încheiate contracte de asistență și reprezentare.

 – întocmește documentațiile în vederea vânzării terenurilor agricole și forestiere situate în extravilan, conform legislației în vigoare;

– întocmește referate și informează conducatorul instituției cu privire la hotărârile judecătorești prin care sunt stabilite obligații ale autorității locale ce trebuiesc duse la îndeplinire;

– conlucrează cu direcțiile și serviciile aparținând aparatului propriu al instituției la soluționarea problemelor de natură juridică;

– soluționează scrisorile, sesizările, solicitările adresate compartimentului de specialitate;

– verifică și semnează contractele de achiziție publică, actele adiționale și rezilierea acestora (după caz), conform legii, pe baza comunicărilor efectuate de la compartimentul achiziții publice și celelalte structuri de resort;

– întocmește contractele/actele adiționale la contracte de concesiune terenuri și spații, contracte de vânzare-cumpărare, contracte de asociere, contracte de închiriere etc., la propunerea și în baza documentelor furnizate de compartimentele de resort care au fost inițiatoare a contractelor;

– oferă consultanță juridică funcționarilor de la compartimentele de resort care au obligația monitorizării respectării clauzelor contractuale;

– colaborează cu serviciile de specialitate în vederea stabilirii criteriilor pe bază cărora se întocmesc documentațiile și se încheie contractele (concesionare, închiriere, asociere, expropriere etc).

– colaborează cu toate compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al Primarului pentru îndeplinirea corespunzătoare a sarcinilor ce îi revin;

– colaborează cu secretarul general al comunei la fundamentarea și întocmirea Proiectelor de Hotărâri și a Dispozițiilor pe care le emite Primarul comunei Mogoșoaia;

– coordonează și supervizeză activitatea juridică și de contecios administrativ a instituției;

– rezolvă în timp util cererile, sesizările, reclamaţiile sau plângerile repartizate asigurând aplicarea corectă a dispoziţiilor legale întocmește și reactualizează Nomenclatorul dosarelor;

– păstrează confidențialitatea asupra informațiilor și documentelor de care ia cunoștință în exercitarea atribuțiilor de serviciu conform legislației în vigoare;

– primește și examinează cererile depuse în baza legii nr. 18/1991, republicată, modificată prin Legea                nr. 169/1997 și Legea nr. 1/2000, respectiv Legea nr. 247/2005 și  Legea nr. 17/2014;

– întocmește documentațiile necesare întrunirii Comisiei Locale de Fond Funciar, precum și documentele rezultate din ședințele comisiei;

– întocmește rapoarte de specialitate pentru proiectele de dispoziții/hotărâri din domeniul sau de activitate, precum și alte referate solicitate;

– aplică procedurile de sistem și procedurile operaționale specifice, în vederea implementării standardelor de control intern/managerial, potrivit prevederilor OSGG nr. 600/2018, în conformitate cu atribuțiile ce îi revin;

– răspunde disciplinar, material sau contravențional, după caz, pentru neexecutarea întocmai și la termenele stabilite a atribuțiilor de serviciu;

– îndeplinește obligațiile ce îi revin pe linie de securitate și sănătate în muncă;

– prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Regulamentului nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea cu datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date;

– soluţionează corespondenţa ce revine compartimentului;

– predă, pe bază de proces verbal, documentele destinate arhivării;

– menţine ordinea şi curăţenia la locul de muncă;

– respectă programul de lucru stabilit de conducerea instituţiei și semnează condica de prezență cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit; 

– îndeplineşte orice alte atribuții ce ţin de obiectului de activitate al compartimentului său încredinţate de către conducerea instituției.             

Actualizat la:
30 august 2024

Sari la conținut