Anunț concurs recrutare FP Ex 18.11.2024

                                                                                                               Nr.24570 /16.10.2024

                                                                             A N U N Ț

În baza dispozițiilor art. VII alin. (3) din  Ordonanţa de urgenţă nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene  cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu dispozițiile art. VII alin. (7)/XI din Ordonanţa de urgenţă nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu modificările și completările ulterioare,

Instituția Comuna Mogoșoaia

organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcția publică de execuție vacantă de  polițist local, clasa III, grad profesional debutant – 1 post din cadrul Serviciului Public Poliţia Locală

( serviciu la nivel de compartiment)

DATA, ORA ȘI LOCUL DESFĂȘURĂRII PROBEI SCRISE: 18.11.2024, ora 12:00, la sediul instituției Comuna Mogoșoaia, situat în șos. București-Târgoviște, nr.138, județul Ilfov.

ETAPELE DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI:

1.  Verificarea eligibilității candidaților: se realizează în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere  a dosarelor de concurs;

2.  Proba scrisă – în data de 18.11.2024, ora 12:00 și constă în redactarea unei lucrări;

3. Proba interviu – data și ora interviului se afișează odată cu rezultatele la proba scrisă, cu încadrarea în termenul de maximum 8 zile lucrătoare de la data afişării rezultatului probei scrise.

CONDIŢII  DE PARTICIPARE:

Cadidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din O.U.G.  nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare și anume:

  1. are cetăţenia română şi domiciliul în România; 

b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit; 

c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi; 

d) are capacitate deplină de exerciţiu; 

e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii; 

f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice; 

g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice; 

 h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei; 

 i) nu i-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii; 

j)  nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru

motive disciplinare în ultimii 3 ani; 

k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică. 

CONDIȚII DE OCUPARE A POSTULUI

Pentru  polițist local, clasa III, grad profesional debutant – 1 post din cadrul Serviciului Public Poliţia Locală ( serviciu la nivel de compartiment):

  • studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;
  • vechime minimă în specialitatea studiilor: nu este cazul;
  • durata timpului de muncă: de 8 ore/ zi, respectiv 40 ore/săptămână.

CERINȚE SPECIFICE:

  • permis de conducere categoria B

PERIOADA ȘI MODALITATEA DE ÎNSCRIERE LA CONCURS:

Dosarul de înscriere la concurs se depune în termen de maximum 20 zile de la data publicării anunţului pe pagina de internet a instituției Comuna Mogoșoaia şi pe site-ul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, respectiv în perioada 16.10.2024 – 04.11.2024, în intervalul orar 09.00-16.00, de luni până joi și vineri, în intervalul orar 09.00-12.00.

Modalitatea de înscriere la concurs:

Dosarul de concurs se depune personal de către candidat la registratura generală a instituției Comuna Mogoșoaia, situată în șos. București -Târgoviște, nr.138, județ Ilfov;

Dosarul de concurs se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat;

Dosarul de concurs se poate transmite în format electronic la adresa de email primaria@mogosoaia.ro.

Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.

Dosarele de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de instituția Comuna Mogoșoaia în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al instituției Comuna Mogoșoaia, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen.

   CONȚINUTUL DOSARULUI DE CONCURS:

  1. formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023 (se pune la dispoziţie candidaţilor din oficiu, prin publicare pe pagina de internet a acesteia, în cadrul secţiunii dedicate publicităţii concursului, precum şi la sediu, la registratura instituției;
  2. copia cărții de identitate;
  3. copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  4. copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, după caz*;
  5. copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea  unor competenţe specifice, după caz;
  6. copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;                                          
  7. cazierul judiciar**;
  8. declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  9. declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
  10. curriculum vitae, modelul comun european.

*Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa  nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la  art. 137 lit. e) din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.

**Cazierul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.

BIBLIOGRAFIE ȘI TEMATICĂ:

  1. Constituția României, republicată;

Tematică: Constituția României, republicată;

  • Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematică: Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de

discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematică: Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de

discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,

republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

Tematică: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată,

cu modificările şi completările ulterioare;

  • Legea nr. 155 /2010  a Poliției Locale, republicată cu modificările și completările ulterioare;

Tematică: Legea nr. 155 /2010  a Poliției Locale, republicată cu modificările și completările ulterioare,

integral;

  • H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului–cadru de organizare și funcționare a poliției

locale, cu modificările și completările ulterioare.

Tematică: H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului–cadru de organizare și funcționare a

poliției locale, cu modificările și completările ulterioare, integral.

ATRIBUȚIILE STABILITE CONFORM FIȘEI DE POST:

Atribuții în domeniul: Evidența persoanelor

a) cooperează cu alte autorităţi competente în vederea verificării, la cererea acestora, a unor date cu caracter personal, dacă solicitarea este justificată prin necesitatea îndeplinirii unei atribuţii prevăzute de lege, cu respectarea reglementărilor legale privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; 

b) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea normelor legale privind domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, inclusiv asupra obligaţiilor pe care le au persoanele prevăzute la art. 38 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; 

c) cooperează cu serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor pentru punerea în legalitate a persoanelor cu acte de identitate expirate şi a minorilor cu vârstă peste 14 ani, care nu au acte de identitate.

Atribuții în domeniul: Activităţii comerciale

a) acţionează pentru respectarea normelor legale privind desfăşurarea comerţului stradal şi a activităţilor comerciale, respectiv a condiţiilor şi a locurilor stabilite de autorităţile administraţiei publice locale; 

b) verifică legalitatea activităţilor de comercializare a produselor desfăşurate de operatori economici, persoane fizice şi juridice autorizate şi producători particulari în pieţele agroalimentare, târguri şi oboare, precum şi respectarea prevederilor legale de către administratorii pieţelor agroalimentare; 

c) verifică existenţa la locul de desfăşurare a activităţii comerciale a autorizaţiilor, a aprobărilor, a documentelor de provenienţă a mărfii, a buletinelor de verificare metrologică pentru cântare, a avizelor şi a altor documente stabilite prin legi sau acte administrative ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale; 

d) verifică respectarea normelor legale privind comercializarea obiectelor cu caracter religios; 

e) verifică respectarea normelor legale privind amplasarea materialelor publicitare şi a locurilor de comercializare a produselor din tutun şi a băuturilor alcoolice; 

f) verifică respectarea prevederilor legale privind orarul de aprovizionare şi funcţionare al operatorilor economici; 

g) identifică mărfurile şi produsele abandonate pe domeniul public sau privat al unităţii administrativ-teritoriale sau pe spaţii aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale ori a altor servicii/instituţii de interes local şi aplică procedurile legale de ridicare a acestora; 

h) verifică respectarea regulilor şi normelor de comerţ şi prestări de servicii stabilite prin acte normative în competenţa autorităţilor administraţiei publice locale; 

i) cooperează şi acordă sprijin autorităţilor de control sanitar, de mediu şi de protecţie a consumatorilor în exercitarea atribuţiilor de serviciu specifice domeniului de activitate al acestora; 

j) verifică respectarea obligaţiilor ce revin operatorilor economici cu privire la afişarea preţurilor, a produselor comercializate şi a serviciilor şi sesizează autorităţile competente în cazul în care identifică nereguli; 

k) verifică și soluționează, în condițiile legii, petițiile primite în legătură cu activități de producție, comerț sau prestări de servicii desfășurate în locuri publice cu încălcarea normelor legale;

l) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale specifice realizării atribuţiilor prevăzute la lit. a) -j), stabilite în sarcina autorităţilor administraţiei publice locale.

Atribuții în domeniul: Disciplina în construcții şi al afişajului stradal

a) efectuează controale pentru identificarea lucrărilor de construcţii executate fără autorizaţie de construire sau desfiinţare, după caz, inclusiv a construcţiilor cu caracter provizoriu și/sau nerespectarea prevederilor din autorizația de construire/desființare;

b) efectuează controale pentru identificarea persoanelor care nu respectă autorizaţia de executare a lucrărilor de reparaţii ale părţii carosabile şi pietonale; 

c) verifică respectarea normelor legale privind afişajul publicitar, afişajul electoral şi orice altă formă de afişaj/reclamă, inclusiv cele referitoare la amplasarea firmei la locul de desfăşurare a activităţii economice;  d) participă la acţiunile de demolare/dezmembrare/ dinamitare a construcţiilor efectuate fără autorizaţie pe domeniul public sau privat al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale ori pe spaţii aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale sau a altor instituţii/servicii publice de interes local, prin asigurarea protecţiei perimetrului şi a libertăţii de acţiune a personalului care participă la aceste operaţiuni specifice; 

e) constată, după caz, conform atribuţiilor stabilite prin lege, contravenţiile privind disciplina în domeniul autorizării executării lucrărilor în construcţii şi înaintează procesele-verbale de constatare a contravenţiilor, în vederea aplicării sancţiunii, şefului compartimentului de specialitate care coordonează activitatea de amenajare a teritoriului şi de urbanism sau, după caz, primarului unităţii administrativ-teritoriale în a cărui rază de competenţă s-a săvârşit contravenţia sau persoanei împuternicite de aceştia.

Atribuții în domeniul: Circulaţia pe drumurile publice

a) asigură fluenţa circulaţiei pe drumurile publice din raza teritorială de competenţă, având dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru îndeplinirea atribuţiilor conferite de prezenta lege în domeniul circulaţiei pe drumurile publice; 

b) verifică integritatea mijloacelor de semnalizare rutieră şi sesizează nereguli constatate privind funcţionarea semafoarelor, starea indicatoarelor şi a marcajelor rutiere şi acordă asistenţă în zonele unde se aplică marcaje rutiere; 

c) participă la acţiuni comune cu administratorul drumului pentru înlăturarea efectelor fenomenelor naturale, cum sunt: ninsoare abundentă, viscol, vânt puternic, ploaie torenţială, grindină, polei şi alte asemenea fenomene, pe drumurile publice; 

d) participă, împreună cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române, la asigurarea măsurilor de circulaţie ocazionate de adunări publice, mitinguri, marşuri, demonstraţii, procesiuni, acţiuni de pichetare, acţiuni comerciale promoţionale, manifestări cultural-artistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum şi de alte activităţi care se desfăşoară pe drumul public şi implică aglomerări de persoane; 

e) sprijină unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române în asigurarea măsurilor de circulaţie în cazul transporturilor speciale şi al celor agabaritice pe raza teritorială de competenţă; 

f) acordă sprijin unităţilor/structurilor teritoriale ale Poliţiei Române în luarea măsurilor pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei traficului; 

 g) asigură, în cazul accidentelor soldate cu victime, paza locului acestor accidente şi ia primele măsuri ce se impun pentru conservarea urmelor, identificarea martorilor şi a făptuitorilor şi, dacă se impune, transportul victimelor la cea mai apropiată unitate sanitară; 

 h) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staţionarea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar; 

i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind masa maximă admisă şi accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a efectua semnale de oprire a conducătorilor acestor vehicule; 

j) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni, biciclişti, conducători de mopede şi vehicule cu tracţiune animală; 

k) constată contravenții și aplică sancțiuni pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la circulația în zona pietonală, în zona rezidențială, în parcuri și zone de agrement, precum și pe locurile de parcare adaptate, rezervate și semnalizate prin semnul international pentru persoanele cu handicap;

l) aplică prevederile legale privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abanonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al statului ori al unităților/subdiviziunilor administrativ- teritoriale;

m) cooperează cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române pentru identificarea deţinătorului/utilizatorului autovehiculului ridicat ca urmare a staţionării neregulamentare sau al autovehiculelor abandonate pe domeniul public.

Atribuții în domeniul: Paza bunurilor, ordinea și liniștea publică

a) menţine ordinea şi liniştea publică în zonele şi locurile stabilite prin planul de ordine şi siguranţă publică al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, aprobat în condiţiile legii; 

b) menţine ordinea publică în imediata apropiere a unităţilor de învăţământ publice, a unităţilor sanitare publice, în parcările auto aflate pe domeniul public sau privat al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, în zonele comerciale şi de agrement, în parcuri, pieţe, cimitire, precum şi în alte asemenea locuri publice aflate în proprietatea şi/sau în administrarea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale sau a altor instituţii/servicii publice de interes local, stabilite prin planul de ordine şi siguranţă publică; 

c) participă, împreună cu autorităţile competente prevăzute de lege, potrivit competenţelor, la activităţi de salvare şi evacuare a persoanelor şi bunurilor periclitate de calamităţi naturale ori catastrofe, precum şi de limitare şi înlăturare a urmărilor provocate de astfel de evenimente; 

d) acţionează pentru identificarea cerşetorilor, a copiilor lipsiţi de supravegherea şi ocrotirea părinţilor sau a reprezentanţilor legali, a persoanelor fără adăpost şi procedează la încredinţarea acestora biroului public de asistenţă socială în vederea soluţionării problemelor acestora, în condiţiile legii; 

e) constată contravenţii şi aplică sancţiuni, potrivit competenţei, pentru nerespectarea legislaţiei privind regimul de deţinere a câinilor periculoşi sau agresivi, a celei privind programul de gestionare a câinilor fără stăpân şi a celei privind protecţia animalelor şi sesizează serviciile specializate pentru gestionarea câinilor fără stăpân despre existenţa acestor câini şi acordă sprijin personalului specializat în capturarea şi transportul acestora la adăpost; 

f) asigură protecţia personalului din aparatul de specialitate al primarului din instituţiile sau serviciile publice de interes local la efectuarea unor controale ori acţiuni specifice; 

g) participă, împreună cu alte autorităţi competente, la asigurarea ordinii şi liniştii publice cu ocazia mitingurilor, marşurilor, demonstraţiilor, procesiunilor, acţiunilor de pichetare, acţiunilor comerciale promoţionale, manifestărilor culturalartistice, sportive, religioase sau comemorative, după caz, precum şi a altor asemenea activităţi care se desfăşoară în spaţiul public şi care implică aglomerări de persoane; 

h) asigură paza bunurilor şi obiectivelor aflate în proprietatea unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi/sau în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale sau a altor servicii/instituţii publice de interes local, stabilite de consiliul local; 

i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea normelor legale privind convieţuirea socială stabilite prin legi sau acte administrative ale autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, pentru faptele constatate în raza teritorială de competenţă; 

j) execută, în condiţiile legii, mandatele de aducere emise de organele de urmărire penală şi instanţele de judecată care arondează unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, pentru persoanele care locuiesc pe raza de competenţă; 

k) participă, alături de Poliţia Română, Jandarmeria Română şi celelalte forţe ce compun sistemul integrat de ordine şi siguranţă publică, pentru prevenirea şi combaterea infracţionalităţii stradale; 

l) cooperează cu centrele militare zonale în vederea înmânării ordinelor de chemare la mobilizare şi/sau de clarificare a situaţiei militare a rezerviştilor din Ministerul Apărării Naţionale; 

m) asigură măsuri de protecţie a executorilor judecătoreşti cu ocazia executărilor silite; 

n) acordă, pe teritoriul unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, sprijin imediat structurilor competente cu atribuţii în domeniul menţinerii, asigurării şi restabilirii ordinii publice.

Atribuții în domeniul: Protecția Mediului

  1. controlează respectarea prevederilor legale privind condiţiile de ridicare, transport şi depozitare a

deşeurilor menajere şi industriale; 

a1) supraveghează depozitele de deșeuri aflate în circumscripția teritorială a unității/subdiviziunii administrative-teritoriale pentru prevenirea declanșării de incendii, cu consecințe negative pentru viața oamenilor, mediu și bunuri materiale;

  • sesizează autorităţilor şi instituţiilor publice competente cazurile de nerespectare a normelor legale

privind nivelul de poluare, inclusiv fonică;

 c) participă la acţiunile de combatere a zoonozelor deosebit de grave şi a epizootiilor; 

d) identifică bunurile abandonate pe domeniul public sau privat al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale sau pe spaţii aflate în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale ori a altor instituţii/servicii publice de interes local şi aplică procedurile legale pentru ridicarea acestora; 

e) verifică igienizarea surselor de apă, a malurilor, a albiilor sau cuvetelor acestora; 

f) verifică asigurarea salubrizării străzilor, a căilor de acces, a zonelor verzi, a rigolelor, îndepărtarea zăpezii şi a gheţii de pe căile de acces, dezinsecţia şi deratizarea imobilelor; 

g) verifică existenţa contractelor de salubrizare încheiate de către persoane fizice sau juridice, potrivit legii; 

h) verifică ridicarea deşeurilor menajere de operatorii de servicii de salubrizare, în conformitate cu graficele stabilite; 

i) verifică şi soluţionează, potrivit competenţelor specifice ale autorităţilor administraţiei publice locale, sesizările cetăţenilor privind nerespectarea normelor legale de protecţie a mediului şi a surselor de apă, precum şi a celor de gospodărire a localităţilor; 

j) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale specifice realizării atribuţiilor prevăzute la lit. a)-i), stabilite în sarcina autorităţilor administraţiei publice locale. 

Responsabilitățile postului:

a) răspunde de cunoaşterea, însuşirea şi respectarea prevederilor legale în vigoare cu privire la acţiunile şi activităţile specifice postului  pe care îl ocupă;

b) răspunde de respectarea programului zilnic de lucru, a termenelor şi etapelor intermediare de realizare a sarcinilor;

c) răspunde de îndeplinirea întocmai a obligaţiilor asumate şi a celor stabilite prin fișa postului;

d) răspunde de întreţinerea şi păstrarea corespunzătoare a uniformei de serviciu şi a echipamentului din dotare;

e) răspunde direct în cazul în care nu a luat la timp toate măsurile legale care se impuneau pentru realizarea la termen şi de calitate a sarcinilor de serviciu;

f) răspunde direct în faţa primarului pentru realizarea cu promptitudine şi competenţă a sarcinilor de serviciu ce i-au fost repartizate spre rezolvare;

g) răspunde de respectarea prevederilor PSI la locul de muncă;

h) să-şi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul Securităţii şi Sănătăţii în Muncă şi Apărarea Împotriva Incendiilor şi măsurile de aplicare a acestora precum şi respectarea instrucţiunilor proprii;

i) să utilizeze corect echipamentul tehnic din dotare precum şi echipamentul individual de protecţie (acolo unde acesta este acordat);

j) să participe obligatoriu la instructajul periodic de S.S.M. şi apărării împotriva incendiului;

k) să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor, sau orice încălcare a normelor de apărare împotriva incendiilor;

l) răspunde personal de corectitudinea raportărilor, suportând măsuri disciplinare în caz de dezinformare;

m) răspunde de modul cum organizează şi asigură securitatea, documentelor cu regim special;

n) răspunde în fața conducerii instituției de modul de rezolvare a sarcinilor profesionale ce-i revin și colaborează permanent în vederea îndeplinirii în termenul legal a lucrărilor ce intră în competența sa, precum şi a altor sarcini, potrivit nevoilor instituției;

o) este interzisă întreprinderea unor acţiuni care nu au legătură cu îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;

p) să comunice în cel mai scurt timp posibil, la Dispecerat și organelor abilitate, datele cu privire la aspectele de încălcare a legii semnalate în timpul serviciului;

r) participă la actiuni punctuale de control, dispuse de către primarul Comunei Mogoșoaia

q) asigură permanență la sediul Poliției Locale Mogoșoaia, conform planificării;

s) îndeplinește orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin dispoziția superiorilor ierarhici;

ș) poliţistul local răspunde, în condiţiile legii, pentru modul în care îşi exercită atribuţiile de serviciu;

t) încălcarea de către poliţistul local a atribuţiilor de serviciu angajează răspunderea sa disciplinară, patrimonială, civilă sau penală, după caz, potrivit legii.

ț) poliţistul local are obligaţia să se abţină de la orice faptă care ar putea aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului poliţiei locale şi/sau autorităţilor publice;

u) poliţistul local are obligaţia de a respecta caracterul privat şi securitatea prelucrarii datelor cu caracter personal ale fiecarei persoane. De asemenea, are obligatia de a administra, în condiţii de siguranţă, bazele de date anume create pentru îndeplinirea atribuţiilor legale ce-i revin şi de a asigura persoanelor înregistrate, în calitate de persoane vizate, drepturile anume prevăzute în cuprinsul Legii nr. 190/2018, privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) ;

v) aplică procedurile de sistem și procedurile operaționale specifice, în vederea implementării standardelor de control intern/managerial, potrivit prevederilor OSGG nr. 600/2018, în conformitate cu atribuțiile ce îi revin;

w) menţine ordinea şi curăţenia la locul de muncă;

x) respectă programul de lucru stabilit de conducerea instituţiei și semnează condica  de prezență cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârșit; 

y) îndeplineşte orice alte atribuții ce ţin de obiectului de activitate sau încredinţate de către conducerea instituției;

z) se preocupă în mod permanent de cunoaşterea legislaţiei specifice atribuțiilor de serviciu.

  • Adresa de corespondență: Instituția Comuna Mogoșoaia, cu sediul în șos. București-Târgoviște, nr. 138, județul Ilfov.  Telefon: 021.351.66.92, fax: 021.351.66.95.   E-mail: primaria@mogosoaia.ro
  • Persoana de contact: Mirela PINTILIE, consilier, Compartimentul R.U, Salarizare și Arhivă.
  • Afişat astăzi,  16.10.2024, ora 10:00 , la sediul  și pe site-ul instituției Comuna Mogoșoaia.

    Nr. 27033/ 11.11.2024

Rezultatul verificării eligibilității candidaților la concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă de polițist local, clasa III grad profesional dedutant din cadrul Serviciului Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment), organizat în data de 18.11.2024 – proba scrisă.

În conformitate cu prevederile art. 97 alin. (1) și alin. (2) din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2023 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. VII alin. (22) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, comisia de concurs a procedat la verificarea eligibilității candidaților înscriși la concursul de recrutare pentru ocuparea  funcției publice de execuție vacantă de polițist local, clasa III grad profesional dedutant din cadrul Serviciului Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment), organizat în data de 18.11.2024 – proba scrisă și comunică următoarele rezultate:

Nr. crt.Numele şi prenumele candidatului/ nr. identificare candidatFuncția publică solicitatăServiciul / CompartimentulRezultatul selecţiei dosarelorMotivul respingerii dosarului
1.25669/28.10.2024Polițist local, clasa III grad profesional debutantServiciul Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment)Admis  –

Candidatul declarat admis va susţine proba scrisă în data de 18.11.2024, ora 12:00, la sediul instituției din  șos. București – Târgoviște, nr.138, comuna Mogoșoaia, județul Ilfov.

Candidatul nemulţumit de rezultatele obţinute poate formula contestaţie în termen de o zi lucrătoare de la data afişarii rezultatului verificării eligibilității candidatului, conform art. 110 din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2023 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. VII alin. (35) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, care se depune la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor la sediul  instituției comuna Mogoșoaia.

Afişat astăzi,  11.11.2024, ora 1200 , la sediul  și pe site-ul instituției Comuna Mogoșoaia.

              Secretar Comisie,

                                                                                                      Nr. 27782/19.11.2024

Rezultatul probei scrise la concursul de recrutare, organizat în data de 18.11.2024 – proba scrisă

În conformitate cu prevederile art. 107 alin. (2) din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. VII alin. (27)  teza I și alin. (35) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, comisia de concurs comunică rezultatul probei scrise la concursul organizat în data de 18.11.2024 – proba scrisă, pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă de polițist local, clasa III grad profesional dedutant din cadrul Serviciului Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment).

Nr. crt.Numele și prenumele candidatului/ nr. înregistrareFuncția publică solicitatăServiciul /Biroul/ CompartimentulPunctajul probei scriseRezultatul probei scrise  
1.25669/28.10.2024Polițist local, clasa III grad profesional dedutantServiciul Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment). 65 puncteADMIS

Candidatul nemulţumit de rezultatele obţinute poate formula contestaţie în termen de o zi lucrătoare de la data afişarii rezultatului probei scrise, conform art. 110 din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. VII alin. (27) teza II și alin. (35) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, care se depune la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor la sediul  instituției comuna Mogoșoaia.

Candidatul declarat ADMIS la proba scrisă, va susține interviul în data de 22.11.2024, ora: 1100 la sediul instituției Comuna Mogoșoaia, situat în șos. București -Târgoviște, nr.138, județul Ilfov

Afişat astăzi,  19.11.2024, ora 1230 , la sediul  și pe site-ul instituției Comuna Mogoșoaia.

              Secretar Comisie,

                                                                                                      Nr. 28302/ 22.11.2024

Rezultatul probei interviu

la concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă, de polițist local, clasa III grad profesional dedutant din cadrul Serviciului Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment), organizat în data de 18.11.2024

În conformitate cu prevederile art. 108  din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. VII alin. (27) teza I și alin. (35) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, comisia de concurs comunică rezultatul probei interviu la concursul organizat în data de 18.11.2024 – proba scrisă, pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă, de polițist local, clasa III grad profesional dedutant din cadrul Serviciului Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment):

Nr. crt.Numele și prenumele candidatuluiFuncția publică solicitatăServiciul /Biroul/ CompartimentulPunctajul probei interviu  Rezultatul probei interviu  
1.25669/28.10.2024  Polițist local, clasa III grad profesional dedutantServiciul Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment)90  puncteAdmis

Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut poate formula contestaţie în termen de o zi lucrătoare de la data afişarii rezultatului probei interviu, conform art. 110 din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. VII alin. (27) teza II și alin. (35) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului  nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, care se depune la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor la sediul  instituției comuna Mogoșoaia.

Afişat astăzi,  22.11.2024, ora 1200 , la sediul  și pe site-ul instituției Comuna Mogoșoaia.

              Secretar Comisie,

                                                                                                                                                   Nr. 28643/ 27.11.2024

         REZULTATUL FINAL

         la concursul de recrutare, organizat în data de 18.11.2024 – proba scrisă

În conformitate cu prevederile art. 109 alin. (1) și alin  (2) din Anexa 10 la O.U.G nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu art. VII alin. (26) și alin. (33) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului                         nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, comisia de concurs comunică rezultatul final  la concursul organizat în data de 18.11.2024 – proba scrisă, pentru ocuparea funcției publice de execuție vacantă, de polițist local, clasa III grad profesional dedutant din cadrul Serviciului Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment):

Nr. crt.Numele și prenumele candidatului/ nr. înregistrareFuncția publică solicitatăServiciul /Biroul/ CompartimentulRezultatul verificării eligibilității candidațilorPunctajul probei scrisePunctajul probei interviuPunctaj finalRezultat final  
1.25669/28.10.2024Polițist local, clasa III grad profesional dedutantServiciul Public Poliție Locală (serviciu la nivel de compartiment)ADMIS  65 puncte  90 puncte  155 puncteADMIS
  • Punctajul final se calculează prin însumarea punctajelor obţinute la proba scrisă şi interviu, potrivit art. VII     alin. (26) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului       nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
  • Potrivit potrivit art. VII alin. (32) din O.U.G. nr. 121/2023 “se consideră admis la concursul pentru ocuparea unei funcţii publice vacante candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru aceeaşi funcţie publică, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar, potrivit prevederilor alin. (25)”. 
  • Afişat astăzi 27.11.2024, ora 12 00  la sediul și pe site-ul instituției Comuna Mogoșoaia .

              Secretar Comisie,

Actualizat la:
27 noiembrie 2024

Sari la conținut